Tarptautinio tyrimo metu Suomijos Aalto universiteto mokslininkai pademonstravo, kad mūsų įsivaizdavimas, kokie dizaino sprendimai turėtų patraukti vartotojo dėmesį, iš tiesų ne visada yra teisingas, o jei konkrečiau – kiek kitaip veikia mobiliojo telefono ekrane. Nenuostabu, kad sparčiai augant skaitmeninio turinio vartojimui būtent ne kompiuteriuose, o mobiliuosiuose prietaisuose (telefonuose, planšetėse), tyrėjų dėmesys krypsta į šios srities vartotojų preferencijas ir elgseną. Konkrečiai šiuo tyrimu buvo empiriškai paanalizuota, kaip mūsų akys seka mobiliųjų programėlių dizaino elementus.
Mums, šios srities praktikams, projektas įdomus tuo, kad pirmą kartą pažvelgia į mobiliojo dizaino vartoseną, labai aiškiai pademonstruojant, kad ji skiriasi nuo kompiuterinės vartosenos – ir tai dar vienas pavyzdys, kodėl adaptuojant jūsų svetainę ar kuriant jūsų mobiliosios programėlės dizainą būtina atsižvelgti į kitaip veikiančius dėsnius.
Skirtumams yra labai akivaizdžių priežasčių: svetainė telefono ekrane atrodo kitaip nei kompiuterio monitoriuje – mažesnis ekranas paprasčiausiai neleidžia sutalpinti tokio kiekio elementų, be to, turime ne horizontalų, o vertikalų vaizdą. Tačiau iki šiol nebuvo aišku, kiek išties šie skirtumai yra reikšmingi ir kaip konkrečiai veikia vartotojų elgesį.