Ar žinojote, kad vien per šiuos metus, manoma, prekybos elektroninės parduotuvėse apimtys pasaulyje pasieks 6,45 trilijonus EUR?
Priskaičiuojama apie 12 milijonų el. parduotuvių ir jų skaičius tik auga – kaip ir žmonių noras patogiai apsipirkinėti internetu. Tad nenuostabu, kad tokioje gausoje būtina išsiskirti ne tik mažesne nei konkurentų kaina, kokybiškesniais produktais, geresniu vertės pasiūlymu, bet ir nepriekaištingu el. parduotuvės veikimu bei efektyviu dizainu. Pakalbėkime būtent apie pastarąjį: kas ir kaip paverčia dizainą efektyviu ir kodėl jis toks svarbus jūsų verslo el. parduotuvei?
Pagrindinė el. parduotuvių dizaino užduotis
Pagrindinė elektroninių parduotuvių dizaino užduotis – patraukti lankytoją ir kiek įmanoma palengvinti bei supaprastinti apsipirkimo procesą. El. parduotuvė privalo būti ne tik draugiška vartotojui, patogi naviguoti, bet ir kelti vartotojui pasitikėjimą bei akimirksniu perteikti prekės ženklo identitetą. Šiai užduočiai dizaineriai pasitelkia reikiamas spalvas, šriftus, paveikslėlius, tekstus ir grafinius elementus bei įvairų svetainės elementų funkcionalumą, orientuodamiesi į pagrindinius dizaino principus. Aptarkime svarbiausius iš jų.
Pirmas principas: prekės ženklo atpažįstamumas
Žvelgiant iš jūsų verslo perspektyvos, prekės ženklo atpažįstamumas yra absoliučiai būtinas: jis leidžia įtvirtinti produktą, kompaniją ar paslaugą klientų atmintyje ir susieti su tam tikromis kokybės, patikimumo, įpročio, gerų emocijų asociacijomis. Todėl kuriant el. parduotuvės dizainą, prekės ženklo atpažįstamumo siekiama pasitelkiant jūsų ženklo spalvų paletę, formas, šriftus, iliustracijas, ikonėles – tokiu būdu svetainės dizainas ir jūsų prekių / paslaugų dizainas sustiprina ir palaiko vienas kitą, sukurdami patrauklų bendrą įspūdį vartotojui.
Antras principas: minimalizmas ir aiškumas
Antrasis ir vienas svarbiausių reikalavimų jūsų el. parduotuvės dizainui yra aiškumas ir paprastumas: tik tokiu būdu parduotuvėje apsilankę klientai iš karto galės perprasti, kur kas yra, kaip rasti reikiamą prekę ir kaip ją užsisakyti. Be to, aiškus ir neperkrautas parduotuvės dizainas didina jūsų svetainės patikimumą ir skatina klientus sugrįžti apsipirkti dar ir dar kartą. Paprastai šio efekto padeda pasiekti nuosekli ir intuityvi navigacija, pakankamai laisvos erdvės ekrane, neperkraunant vizualine ir tekstine informacija, aiškus šriftas ir logiškas prekių išdėstymas.
Trečias principas: vizualinė hierarchija
Dar vienas svarbus dizaino dėsnis: kuriant el. svetaines, laikytis vizualinės hierarchijos principo. Tai reiškia, kad klientas akimirksniu turi suprasti, kuri informacija yra esminė, o kuri ją papildanti. Ir jau juo labiau neturėtų vargti ieškodamas PIRKTI mygtuko!
Vizualinę hierarchiją padeda kurti svetainės dizaino elementų dydžiai, spalvos, formos, lygiavimas ir tuščios erdvės plotai, suteikiantys svorio pabrėžiamiems elementams, į kuriuos norite atkreipti el. parduotuvės lankytojo dėmesį.
Ketvirtas principas: pritaikymas ir greitis
Klientai privalo galėti vienodai patogiai ir efektyviai naudotis jūsų el. svetaine nepriklausomai nuo to, kokiu įrenginiu prie jos jungiasi – kompiuteriu, išmaniuoju telefonu ar planšete. Vadinasi, kuriant dizainą privalu atsižvelgti į skirtingus vartotojų ekranus, kuriuose tas dizainas bus matomas.
Be to, dizaino elementai turi paspartinti svetainės užkrovimo greitį, o ne jį lėtinti – tuo taip pat turi pasirūpinti el. parduotuvės dizaino kūrėjai.
Nepamirškite: kaip rodo pasaulinės el. prekybos rinkos tyrimai, žmonėms, apsiperkantiems internetu, tarp TOP 4 svarbiausių motyvų buvo galimybė sutaupyti laiko ir greitis. Tad jūs tikrai nenorite, kad taupyti laiko užsukęs klientas išjungtų jūsų svetainę vien dėl to, kad ji per lėtai veikia!
Penktas principas: suasmeninimas
Tam, kad klientas liktų maksimaliai patenkintas jūsų el. svetaine ir norėtų joje apsipirkti dar kartą, rekomenduojama jos dizaino elementus adaptuoti pagal vartojo pomėgius, poreikius ir tikslus – kad kiekvienas lankytojas, atsižvelgiant į jo naršymo ir pirkimo istoriją, gautų suasmenintus pasiūlymus bei turinį.
Įrodyta, kad toks suasmeninimas padeda auginti klientų lojalumą, sugrįžtamumą ir konversijas. Dažniausiai tuo tikslu naudojami slapukai, vartotojų profiliai ir duomenų analitika, leidžianti stebėti ir analizuoti kliento elgseną, pomėgius, istoriją, naudojami filtrai, leidžiantys išrūšiuoti ir rasti tai, ko iš tiesų reikia konkrečiam žmogui.
Šeštas principas: patraukli harmonija
Mokslininkai ir įvairūs institutai net suplukę bando išsiaiškinti dėsnius ir paslaptis, kas labiausiai paskatina žmones pirkti vienoje ar kitoje el. parduotuvėje, o apklausos rodo, kad renkantis, kur apsipirkti, po pirmoje vietoje esančios mažiausios kainos (tą nurodo 36 proc. apklaustųjų), antroje vietoje yra „mėgstamos el. parduotuvės“ motyvas – tą nurodo net trečdalis „KPMG International“ apklausos respondentų.
Tam, kad parduotuvė taptų mėgstamiausia, labai svarbus yra jos dizaino harmoningumas. Akių įtampą didinančios spalvos, neįskaitomi ar nederantys šriftai, agresyvūs fonas, įkyrūs iššokantys langai ar trikdančios animacijos, erzinantys garsai – pakanka bent vieno iš šių elementų, kad el. svetainės harmoningumas sugriūtų, klientas būtų išblaškytas ir nebenorėtų pirkti – kartais net negalėdamas aiškiai pasakyti, kas lėmė tą nenorą.
Bet mes, profesionalai, juk žinome: detalės yra svarbios. Todėl padedame jas apgalvoti ir tinkamai pateikti jūsų el. parduotuvėje, kad ji būtų maksimaliai harmoninga.