Tam, kad jūsų elektroninė parduotuvė būtų pastebėta, paskatintų pirkti prekes ar paslaugas ir, dar svarbiau, augintų pirkėjų lojalumą, verta pagalvoti ne tik apie bazines jos funkcijas, tokias kaip praktiškas ir patrauklus dizainas, patogi sąsaja su vartotoju ar greitas veikimas ir lengvas norimų prekių suradimas. Ne mažiau svarbu pasitelkti tiek naujų technologijų siūlomus sprendimus, tiek paieškoti originalių idėjų, kurios padėtų jums organiškai auginti verslo pardavimus.
Blogas kitaip
Tegul jūsų verslas kalba! Viena dažniausių priežasčių, priverčiančių žmones „googlinti“ – kai prireikia išsiaiškinti, kaip kažkas veikia ar kaip atlikti tam tikras užduotis, darbus, išspręsti buitines problemas. Nuo sulūžusio dulkių siurblio iki gerai išplakto kiaušinio – prireikus žinių, lendame į paieškos sistemas ir ten ieškome pagalbos. Štai čia ir gali būti puiki proga atvesti lankytojus į jūsų elektroninę parduotuvę: sukurkite blogo skiltį ir pradėkite įrašus nuo aiškinamųjų / parodomųjų video, padedančių suprasti, kaip jūsų parduodama prekė, produktas ar paslauga gali realiai spręsti tam tikras žmonių problemas.
Kitas būdas išlikti aktualiems ir būti atrastiems per blogą – dalytis jūsų industrijos naujienomis bei įžvalgomis, suteikiant galimybę apsilankiusiems skaitytojams reaguoti į naują informaciją.
Na ir, žinoma, pasinaudokite blogu savo produktams reklamuoti: tą daryti blogo įrašuose galėsite plačiau nei parduotuvės produkto apraše ir kūrybingiau – pademonstruodami jo patrauklumą, naudą ir vertę pirkėjui.
Leiskite turinį kurti klientams
Skatinkite klientus dalytis jūsų grotažymėmis, žymėti jūsų verslo paskyra soc. tinkluose – ir patys dalykitės jų sukurtu turiniu savo kanalais, tokiu būdu kurdami bendruomenę ir tapdami interaktyvūs. Be to, skatinkite klientus palikti atsiliepimus po paslaugos ar prekės įsigijimo – jie gali būti ir nevieši, jei bijote nepelnytų užsipuolimų, o matomi tik jums. Tuomet patys spręsite, kuriais iš jų – vertingiausiais ir informatyviausiais – galite ir norite pasidalinti su kitais el. parduotuvės lankytojais. Išspręsti tokią el. parduotuvės funkciją jums tikrai padės sumanus programuotojas.
Tegul į dažniausiai užduodamus klausimus atsako DI
Kaip rodo daugumos el. parduotuvių administratorių patirtis, paprastai lankytojų užduodami klausimai būna itin šabloniški ir nuspėjami, o atsakymai – tie patys. Tad automatinei atsakymų sistemai tikrai galima pasitelkti dirbtinio intelekto (DI) pagal suformuluotą užduotį generuojamus atsakymus – pokalbių robotus „chatbot“.
Jų privalumas: leidžia verslui į užklausas reaguoti akimirksniu, 24/7. Tačiau nepamirškite, kad visiškai žmogiškojo klientų aptarnavimo poreikio šie robotukai neeliminuos ir visada pasitaikys klausimų, į kuriuos teks atsakyti jūsų darbuotojui.
Sukurkite originalų produktų skirstymą e-parduotuvėje
Savo internetinėje parduotuvėje sukurkite lankytojams galimybę naršyti ir pirkti produktus ne tik pagal įprastas kategorijas, bet ir, pavyzdžiui, pagal įvairias temas. Tarkime, kategorijoje „Itališka maisto kelionė“ galėtų būti itališki maisto produktai, knygos apie itališką virtuvę, virtuvės įrankiai ir pan.
Arba grožio produktus galite suskirstyti į rubrikas: Skubantiems ir Mėgstantiems lėtus grožio ritualus. Fantazija jūsų neriboja – o klientams suteikia daugiau atradimų džiaugsmo ir malonumo rinktis.
Prenumerata – ne tik paslaugoms
Pasaulyje vis labiau populiarėja elektroninių parduotuvių prenumeratos – subscription. Ir ne tik paslaugoms, tarkime, kaip kad galimybė naudotis „Netflix“ kanalu ar apsilankymo abonementas sporto klube, bet ir produktams.
Sugalvokite savo prekių prenumeratas ir pasiūlykite vartotojams jas įsigyti. Pavyzdžiui, reguliariai gauti naujus produktus iš jiems aktualios kategorijos. Tarkime, mados prenumerata galėtų siūlyti kas mėnesį naujų drabužių ar aksesuarų rinkinių pristatymą pagal vartotojo stilių ir dydį. Prenumeratas savo klientams siūlo kosmetikos, buitinių prekių, maisto el. parduotuvės, o ypač – nišinių, originalesnių produktų kūrėjai.
Pagalvokite, o ką iš jūsų el. parduotuvės asortimento galėtų prenumeruoti jūsų klientai?
El. parduotuvė – kaip bendruomenės platforma
Pagalvokite apie techninius sprendimus, kurie leistų jūsų el. parduotuvės lankytojams ne tik įsigyti produktus, bet ir dalintis patirtimi, rekomendacijomis, o gal ir nuotraukomis su kitais bendruomenės nariais – sprendimas ideliai tinkamas, pavyzdžiui, sodo, augalų, dizaino prekių e-partuoduvėms.
Tokiu būdu kursite apjungiantį pojūtį, kad įsigydami produktą jie kartu prisijungia ir prie bendruomenės.
Interaktyvus pirkimo procesas
Dar vienas originalus būdas įtraukti klientus į pirkimo procesą – paversti jį interaktyviu. Tarkime, lankytojai gali virtualiai išbandyti produktus naudodami virtualiosios realybės (VR) technologijas. Arba elektroninėje baldų parduotuvėje vartotojai galėtų tiesiog savo telefone pamatyti, kaip naujasis pirkinys atrodytų jų namuose. Beje, panašiu principu veikiančią paslaugą turi IKEA, o naujausias technologijas, leidžiančias pasimatuoti drabužius virtualioje persirengimo kabinoje, kuria Vytauto Didžiojo universiteto mokslininkų komanda Kaune!
Integruokite originalias lojalumo programas
Ne, ne vien tas, kurios pasitinka iššokančiu langu „prenumeruok naujienlaiškį ir gauk 5 proc. nuolaidą pirmam apsipirkimui“ – su tokiais pasiūlymais klientą greičiau suerzinsite nei suviliosite.
Tačiau iš tiesų lojalumo programos gali būti kūrybiškos ir originalios, o jų atnešama nauda – sugrįžtantys ir prekės ženklo ambasadoriais tampantys vartotojai – yra milžiniška.
Kurdami patrauklią apdovanojimų sistemą pasitelkite sužaidybinimo technikas ir labai aiškų kelią, kaip lojalumas virs tam tikrais taškais ar prizais.
Beje, siūlydami lojalumo programų dalyviams privalumus, dovanas ir akcijas, pasistenkite, kad visa tai būtų iš tiesų vertinga jūsų klientui ir jis norėtų tapti šios programos dalimi bei pakviestų prie jos prisijungti kitus.